Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Vän vecka

Publicerad 2011-08-20 23:55:21 i Vänner

Igår var jag ute & gick en promenad med en fin & kär vän. Åh vad jag tycker om henne!! =) & vet du, hon tycker om mig med. :) *Lycka*

Efter promenaden kom hennes vän & vännens son (jag känner iofs vännen med, hon är min syssling). Så det var roligt & prata med de. De är 4 år äldre än lilla mig, men det märks inte (jag är lika kloka som de, för de kan ju inte va yngre...)

Sen igår mot kvällningen var jag på en invigning av byns vattentorn. Det har fått en ansiktslyftning. :) Det har blivit ett Innovationstorn. Var in (tog lite foton) & vad fint har blivit. Högst upp var det en terass, därifrån kunde man se en 3 mils radie omkring vår by. Detta är sveriges första Innovationstorn. Dä du! =)

Gick & handlade i ösregnet, sen hem & fixade "Sommar med Ernsts", (jag kan inte stava hans efternamn, men jag tror att du vet vem jag menar). Han gjorde en smarrig paj i onsdagens avsnitt (tyvärr det sista), & jag provade & göra den. Meeen va god den var!! =)

Sen var jag så trött så jag avslutade min fredags klockan 23.30... ja jag somnade rätt fort sen. :)

Idag lördag har jag inte gjort så mycket. Frammåt kvällen gick jag & handlade lite, sen hem & slängde i hop Chokladpudding för min granne tilllika vän skulle komma. Skulle ha gjort en Kladdkaka, men ångrade mig i sista minuten. & vännen erkände att hon gillade Chokladpudding mer än kladdkaka... så det blev perfekt! =)

Så två puddingar åt pudding... där fick jag till det! Det va vännen som kom på det...

Jag känner mig glad & freds inom mig, för jag har hunnit träffat vänner under denna vecka medans jag var ledig. =) Känns underbart!

På måndag hoppar jag på't det igen (jobbet alltså) sen jobbar jag i fyra dagar, sen är det dax & säga hejdå till boende & kollegor. Åhh jag kommer sakna alla!!

Idag är det fösta dagen som jag har kännt mig lite gladare efter vad som hände i onsdags. Känner irritationen än i inom mig. Vet inte vad jag ska göra, för jag vill ju ha böckerna el. pengarna. Får ta en tankeställare.

Nä, ska ta & rota fram en film nu, så kan jag fortsätta med lördagsmyset.













Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela