Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Idag skötte S.J sig. :)

Publicerad 2011-12-19 22:38:11 i Resa/Semester

Hej, har du saknat mina inlägg???

Nu är jag hemma igen. Skönt att komma bort ett tag, men mindre skönt & komma hem. Jo i så mitt fall är det de flesta gångerna. Beror på att jag inte vill igentligen bo här i byn... men jag trivs ändå, pga mina vänner & familj. Det är guldvärt. :)

Idag skötte S.J sig exemplariskt!! Tåget avgick på pricken då det skulle & inga trubbel efter vägen & tåget delade sig i grannstan, så jag fick hoppa av & gå fram 2 vagnar. Härligt S.J, om ni ska sköta er som ni gjorde idag så får ni en kund mer oftare. :)

Tror de flesta tänkte samma som mig: "Jag åker hem på måndag, då är det mindre med folk...." Jag fick frågan igår av min svägerska: "Vill du åka hem idag?, du får stanna om du vill". Självklart valde jag & stanna en natt till! Jag tänkte: "Yes, jag vill ju gosa med mina Guldklimpar nr. 3 & 4.

Guldklimp nr. 3 babblade mycket, var snäll mot oss alla, pussade på sin bror, gav han leksaker då lillebror inte fick låna just den leksaken som Guldklimpen nr. 3 skulle ha. Underbara barn!

Idag gosade jag med den minsta, vi åt lunch på Centralstationen, & jag tänkte att jag kunde äta lite snabbare, så får föräldrarna äta i fred om de kunde. Så jag tog den minsta, han är så j*kla go!! Ler & skrattar för det mesta! =)

Vi gick till Gamla Stans julmarknad. :) Mysigt, ja jag måste säga det. Jag som ogillar julmarknader, men hm, jag kanske har ändrat mig... var mysigt & gå där på torget. Köpte glögg, Whiskeyost & Brända mandlar.
Osten kom från Birgittas Matbod på Öland. Hemsidan är: www.birgittasmatbod.se, jag tog smakprov på den, jag gillade den så jag köpte en halv. :)

Gick längs Drottninggatan sen, det va ett tag sen jag gick där, folk överallt... jag passade på & fotograferade lite. Ska slänga in lite bilder här. :)

Tog hand om Guldklimp nr. 3 själv i lörd. föräldrarna & Guldklimp nr. 4 åkte & shoppade. Gick bra, han va snäll & go. Vi gick ut en stund med, men det va ej så rart ute, regn/snö nederbörd... slask... usch!
Natten till idag kom det mer snö i Sthlm, men det va slask.
När jag kom hem så va det mer snö & kallare. Så ska snön få ligga till Julaftonen... det är frågan det.

Idag gjorde min mors sambo en större Hjärtoperation, det gick bra, men ena klaffen kunde de ej göra något åt, så han fick en ny, den andra kunde de rädda. Nu ska han ligga på Akademiska veckan ut, & sen ska han få ligga på sitt eget sjukhus i sin hemstad. Så nu får han fira jul på sjukhuset... Trist. :( men jag är glad att operationen gick bra, för det här har han gått & väntat på en längre tid.

Jag gjorde en liten Bildrebus här i fredags (tror jag), & Helena gissade rätt!!! Helena är en läsare som jag inte "sett" tidigare. Välkommen Helena! :) Ska lägga ut din blogg i veckan så du får mer läsare.

Bilderna får komma i ett eget inlägg.

Ha det bra.
Tack för kommentaren, Nursen. God Jul på dig & din familj. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela