Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Vad jag är dålig...

Publicerad 2011-12-07 00:21:08 i Allmänt

Har ju glömt bort vad som hände i helgen.......

I fredags var jag ute & gick med en vän & hennes hund i en timme. :) Sen på kvällen kom min käre gudson & hans syster. De sov här. De har ej sovit här så ofta, men det gick kalasbra. :)

På lördagen skulle gudsonen leka fotomedell, han skulle till byns fotograf & ta skolfoto. Jag & hans syster & han gick dit, 5 minuter tog fotograferingen. :) Vet inte vad som gjorde det, om det är han som är duktig el. om fotografen är duktig, tror på båda. ;)
Fotografen är sambo till min ena kusin, hon sa då att hon hade jobbat i 15 år. Kan stämma tänkte jag, hon tog kort på mig när jag gick i gymnasiet. & kanske i högstadiet, kommer ej i håg.

Sen gick vi hem, efter ett tag kom mina brorsdöttrar & Pepparkaksbaket kunde dra i gång! :) De fyra var duktiga, jag lekte bagare, jag gräddade de. Sen fick de sätta Kristyr på sina kakor. :)

Sen förvandlade jag mitt kök till "Lindas restaurang". Jag ställde upp strykbrädan som en disk, sen fick de låtsaspengar för att handla med. Jag serverade Pannkaka. Sen fick de sitta i min restaurang. Detta uppskattades av alla fyra! :) Jag hade ett förkläde på mig & sen pratade jag med en lite konstig dialekt. Så de fick skratta & så. :)

Sen blev det utelek i regnet, men det var ingen som klagade. :)

Senare på kvällskvisten fick gudsonen & hans syster julpyssla. Nejlikor i apelsin, göra julkort. :)

I söndags var jag till min farmor & sen till mina syskons mamma.

Jag tog foton från helgen, jag ska lägga in de. :)

Igår, måndag ja då var det mörk dag, men den blev ändå lite ljus. Jag tänkte mycket på mormor. :) Tände ljus & tänkte tillbaka på tiden då hon var här. Tårar kom, men ändå lite leende.
Var ute & gick ett tag med. Har fått mors stegräknare med, så jag har den på mig nu. :)
Vill kunna uppnå 10.000 (det rekomenderade om dagen).

Idag tisdag, mådde jag lite havt dåligt. vakande med mer snuva, halsvärk & huvudvärk. :( Låg & vilade, sen tog jag mig en promenad på 2 timmar. :)

Sen jag bara softat. Satte i gång & baka Pepparkakor för ett tag sen, det blev mycket deg kvar sen helgen. Men nu är det slut. Väntar på att de ska svalna, så kristyren kan sättas på.

Idag öppnade P3 Guld sina röstportar med!! =) Du som känner mig vet att musik ligger varmt om hjärtat!
I år kunde man sms rösta, vilket var enkelt & bra! :)

Jag surfade in & röstade! Jag röstade inte på alla Kategorior.

Du kan enkelt rösta med, här går du in. 

Mina röster föll på dessa:

Årets nykomling: Den Svenska Björnstammen.

Årets grupp: Deportees.

Årets artist: Melissa Horn.

Årets låt: "Vart jag mig i världen vänder" av Den Svenska Björnstammen.

Årets live/Guldmicken: Melissa Horn.

Loggade in på f.b senare, då länkade en vän en länk. Där man kunde rösta på hans band till Årets nykomling. Jag kommenterade den & skrev: Jag röstade på er som nykomling & Årets låt. Hans var blev: Gött!

Så rösta nu, om du nu gillar musikgalor! Du hittar all information på hemsidan. :)

& sen har jag varit busig med... följer en blogg som drivs av en tjej i sthlm. Hon la ut en singelkille på hennes blogg, sen fick singeltjejer höra av sig till honom... Gissa vad jag gjorde... Jag tänkte: Asch, jag har träffat en kille på "blinddate" förr, & jag lever än. & ja det kan va otäckt, men vet du, det kan ske farliga saker även om du träffar killen/tjejen på krogen med. Apan hade lagt ut en bild på killen med, så jag vet hur han ser ut. Sthlms kille med.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela