Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Ledig

Publicerad 2011-02-02 12:45:05 i Skolan

Underbart är det nu, eller ja jag känner stressen för fullt. Sitter inomhus i mitt kök. & känner att jag måste baka & städa nu. Va nyss ute på balkongen & tog en kopp kaffe i solen! LOVELY!! För om 2 timmar ska jag & mor åka & handla.
Ska slänga i hop en kaka strax, en som jag aldrig har gjort tidgare. Men det ska nog gå bra. :)

Handlingslistan är lång. :( & nästan allt är bara för min födelsedag.

Jag sa till min matematiklärare att jag kommer ej i morgon. Hon tittade lite frågat på mig. "Jag fyller år i morgon, & jag känner att jag vill stanna hemma & fixa det sista", sa jag.
Då sa läraren: "Självklart, är det någon dag på året man ska vara ledig från skolan. Så är det på sin födelsedag."
Så nu är jag "ledig" till måndag. Skönt. Men jag har inte ledigt från pluggning & födelsedagsfixande.

Nä, nu ska jag ta & slänga i hop den där kakan.

Ska njuta hela dagen av att vara 31. :) *lite ångest har jag*

Kommentarer

Postat av: Gaymasen

Publicerad 2011-02-02 19:48:52

Hej! Såg precis din kommentar om detoxen.



Kul att du gillade det! Och hoppas du kör igång med det. Riktigt skönt efter dag 3 där (alltså dag 4/5 när allt känns fräscht).



Recepten.. Hm ja. Alltså det är svårt. Men använd dig av råvaror jag skrev (samt om du googlar runt lite) OCH sen kan du krydda lätt med salt (helst örtsalt) och andra kryddor du gillar. Jag hackade mycket grönsaker och rotfrukter och gjorde soppa, med ekologisk buljong. Jättegott! Eller wookade (i lite olivolja). Så inga speciella recept så. Naket. Enkelt. :)



Lycka till! =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela