Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Min lördag.

Publicerad 2011-02-13 13:43:37 i Allmänt

Lördagen startades med en sovmorgon, som var lovely. Efter det började jag plugga, jag fick bakläxa på uppgiften till samhällen. Så jag rättade till den. Hade totalt missat en uppgift som jag skulle lämna in också... *skäms på dig Rocktjejen*. Jag skulle ha lämnat in en Argumentationsanalys med... Aj, vad ska jag skriva om tänkte jag. Men efter en stund kom jag på ämnet. Så nu ska jag bara leta på artiklar om det, jag ska skriva om högstadieskolan här i byn. Skolan har drabbats av Svartmögel... Och det blev lite skriverier om det i den lokala tidningen.

Efter ett tag ringde en vän, och hon och jag och hennes hund tog en promenad på en timme. Lovely! Solen sken, det var vindstilla och lagom kallt. :)
Efter promenaden gick jag hem och försökte plugga igen. :) Känner mig stolt som pluggade igår. Jag kan inte göra så mkt mer med den uppgiften idag heller, så jag får vänta till i morgon... jag som vill lämna in den idag... men men.
Ska ta och plugga matte idag. Så jag ligger i fas i båda ämnena.

Jag hade bestämt med en vän att jag skulle hem till henne och hennes sambo på kvällen och se på Melodifestivalen. Jag fick se i Klick tidningen vilka som skulle tävla... jag tänkte att lite mer förväntningar på The Moniker med låten "Oh my god", Daniel Karlsson annars som han heter. Han deltog i Idol 2007, då va han bra. Men igår hm... Nä... inte så bra. Han sjöng "Oh my god" och var typ klädd som en präst med.
Ja de som gick vidare var väll förhandstippade Brolle och Sanna Nielsen. Hade lite förväntningar på Christian Walz med, men nja. Han va halv bra. Men vad snygg han har blivit!!! *oh la la*
Babsan... Hm... nä jag skriver inget om honom/henne. Loreen, ja hennes "My heart refusing me" var ju lite bra iaf. Vem är Anniela? Ingen som jag känner till iaf. Och Elisabeth Andreassen, ja vad ska man säga om henne... ja inte min smak. Brolle föll ej i min smak heller. Sanna Nielsen, hm ja hon föll mig i smak, men hennes klädsel kunde ha kunnat varit bättre. Så bara tokigt ut med den där jackan som slutade så konstigt.

Får se om nästa lördags tävling blir bättre, ärligt talat så vet jag inte vilka som ska tävla.

Efter melodifestivalen gick jag hem i kyla, skulle va smart & snedda över lite snövallar tänkte jag, för det blev en genväg. Efter den andra vallen föll jag... & tre människor kom längre bort... vet ej vad de tänkte el. sa. Jag försökte resa mig men jag föll igen... ha ha. Jag kom upp då var jag snöig på hela jeansen... kom in & frös som den. Usch, - 10 grader var det ute då. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela