Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

1 ½ år.

Publicerad 2011-01-29 00:26:43 i Allmänt

Detta inlägg tillhör fredagskvällen.

Under kvällen beställde jag en pizza, jag va så lat så jag tog hemkörning med. Då är man lat, ja jag vet. Skit i samma. Gjort är gjort.
Den var iaf god. :) Längesen jag åt en köp pizza en fredagskväll.

Jag kollade på Handbollsmatchen mellan Sverige & Frankrike, Frankrike tog hem spelet. Så nu väntas det en bronsmatch mellan Sverige & Spanien.
Efter det blev det På Spåret. Efter det blev det Skavlan. Ja sen Nyheterna på 4:an. Det var min fredagskväll på TV. Jag håller mig nu mer på SVT kanalerna, kalla mig gammal. Men jag har tyckt att deras program är intressanta för man får lära sig något nytt. Kunskap är aldrig tungt.

Jag pratade med min syster innan jag beställde pizzan, jag sa att hon kunde kolla på På Spåret, men hon skulle se på Let´s Dance, men jag tyckte hon kunde kolla på På Spåret för att lära sig lite saker. "Man lär sig & dansa på Let´s Dance", blev hennes svar. "Mm, & du står säkert framför din TV & dansar själv samtidigt när de dansar med" blev mitt svar. "Ja..." blev min systers svar. Nä hon dansar inte framför TV'n, så mycket känner jag min syster.

Efter ett tag "hittade" jag Lars Winnerbäcks bok (112 sånger) i min bokhylla, den har "bara" stått där i 1 ½ år. Jag har bläddrat i den innan men har aldrig lyssnat på CD'n som följde med.
ÅH, varför har jag inte gjort det, frågar jag mig. Suck. Han sjunger helt själv på 8 låtar & spelar med Akustiskgitarr. & det är en av de bästa sakerna jag älskar & lyssna på. I mellan låtarna säger han lite småroliga kommentarer med.
Nä nu ska jag banne mig lyssna mer på den CD'n, varför tog det mig & lyssna på den i 1 ½ år. Blir trött på mig själv. Ett plektrum följde också med... men gitarren saknas.

Nä nu blir det snart sängen med.
I morgon lördag (senare idag) ska jag hem till gudsonen & hans familj. Ska vara där på f.m, ska ta hand om gudsonen & hans syster medans föräldrarna är & handlar. Enligt väderkartan skulle det vara sol & någon minusgrad. Det får mig & bli inspererad. Utelek med barnen + deras hund. :) Promenad med hunden. Njuta av solen med. :)
Ja det visar sig.

Hoppas du hade en trevlig fredagskväll.

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2011-01-29 11:27:12

Han sjunger riktigt bra på skivan, är så härligt med akustisk musik och med Lasse som sjunger kan man inte bli annat än glad.



Jag är jätte nöjd med overallen, tycker som du att killar inte bara måste ha svart, blått och grönt utan även kan ha färg på sina kläder. Jag skulle gärna klä Victor i kläder med rosa inslag i, men hans pappa är lite granna emot det, men en lila tröja har han iaf godkänt :)

Han har en skaloverall i samma röda, han passar så bra i rött. Tycker även det är bra med tanke på at vi bor på landet och man kan släppa ut honom lite själv, då syns han bättre om det skulle komma förbi en bil.

Jag tog inte illa upp om overallen, förstod vad du menade :)

Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela