Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Studieteknik.

Publicerad 2011-01-25 14:58:08 i Skolan

Det här med att ha en studieteknik kan vara svårt i bland.

Min är att man ger sig tusan att klara det, att ha den inställningen räcker långt. Sen har jag lite småsnacks brevid mig, nötter, en vattenflaska, lite musik (jag har skapat en "Plugglista" på Spotify. Den innehåller lugna låtar). Efter ett tag när jag känner att jag behöver en paus, så klickar jag ner sidan & lägger bort boken. Sen på't igen. Sen efter ett tag till så tar jag en paus igen, då kan jag ta en promenad. Men om jag ska göra det så vill jag hinna bli klar med hälften av arbetet. Sen när jag kommer hem igen, så tar jag upp sidan på datorn sen ger jag mig tusan på att det här arbetet ska bli klart idag före 00.00 & jags ka lämna in det med då.  (för det blir ju en ny dag efter 00.00).
Tyvärr funkar inte detta jämt. Utan jag måste fixa allt annat innan. Typ städa, diska & fixa ordning mig själv för att kunna lyckas.

Idag har jag disken kvar, men just nu skiter jag i den, för bara för att liksom. Idag har jag lyckats & göra en hel del. Men visst jag har mycket kvar.

Varför skriver jag ner min studieteknik?!
Jo jag vill ha tips hur jag kan bättra mig, & jag vill ha nya tips.

Så om Du har tips hur jag kan få en bättre studieteknik, skriv en kommentar & tipsa mig. Snälla. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela