Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Duschande gubbe i mörker.

Publicerad 2011-06-23 22:25:11 i Vänner

Vilken underbar dag jag har haft! :)

Eller ja, jag vaknade av vid 05.00 tiden att åskan & det börja regna... det va nog nära. Somnade om efter att jag har ryckt ur kontakten till modemet & antenn sladden.
Jag älskar när det regnar, missförstå mig rätt på morgonen el. natten för då sover jag mer djupare.

Steg upp runt 08.00, vid 10 skulle Annika & hennes barn komma. Men de vaknade typ en kvart innan så de kom senare för strömmen hade gått.
När de kom så fikade vi på en Blåbärspaj (egengjord, faktiskt). Ha ha. Fick hålla i lilla Greta. Åh så gullig hon var, såg henne för några veckor sen, så jag hade redan sett henne, men ej hållt i henne. Storasystern var blyg, efter ett tag så tordes hon prata. Oj vad hon är glad. :) Annika är en fin & underbar vän.

På e.m kom en nyfunnen vän som bor här i byn, men kommer från grannstaden innan. Vi har en gemensam vän i hop. & idag avslöjade hon att hon läser en väns blogg till både mig & den gemensamma vännen. :) & den nyfunna vännen berättade att hennes mamma läser min blogg... Spännande! :)

Hennes yngsta son var med, en liten pigg & glad kille. Han hade leksaker med sig, han fick läsa lite böcker här med. Tror han gillade de.

Efter deras fikadejt så gick jag till mor på hennes jobb. För jag kunde ej bestämma mig om jag skulle ta bussen till grannstaden & handla mat, & sen få skjuts hem av en vän. Men jag stannade här & handlade på vår ICA affär. & det va nog tur, för jag hade lite tunga påsar, men min yngsta bror kom! & han var så snäll & skjutsa hem mig, även om jag har typ 4 minuters gångavstånd.
TACK Sebbe!! :)

Under tiden jag va hos mamma på hennes jobb, så gick strömmen... en dam simmade i bassängen, hon klev upp för det åskade. Gubben som var i duschen, skulle just tvåla in sig, då strömmen försvann. Som tur så hann han inte tvåla in sig. Efter 5 - 8 min. kom strömmen åter. Skyfallet av regn forsade ner, hagel kom med ner.

Nä nu ska den här trötta tanten inta soffposition.

Ha en fantastisk Midsommarafton! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela