Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Huvudet fylldes & jag satt & försökte gömma mina gäspningar.

Publicerad 2011-06-13 17:57:34 i Arbete

Åhhh, det va inget skoj & gå upp halv 6 i morse... suck. Efter duschen ja då va jag med, men innan nä då va jag som en zombi.
När jag går upp så där tidigt så kan jag ej äta frukost, jag måste va uppe ett tag, oavsett när jag går upp.

Tog bussen in till grannstan, kom till stället 30 min. innan det började. Jag blev osäker & tänkte: "Är det här jag ska va, eller finns det fler ingångar"... jag gick omkring för att utforska. Efter en liten stund kom det en tjej & jag frågade. Jag hade hamnat rätt. :)

Skulle ha informationsträff med chef, hennes assistent, sjuksköterskorna & facket skulle komma. Alla utom facket kom. Mycket info. på tre timmar, jag kände efter en stund att hjärnan blev som Havregrynsgröt & jag ville bara gäspa... men jag dolde de lite snyggt. :)

Fick gå till avdelningen där jag ska vara, fint var det. :)

Chefen ville ta kort på oss så jag fick sätta mig på en bänk med tre andra & bli fotograferad. Hm... var hamnar den bilden nu?! Tur att jag lotsar redan ute på internet med mitt nylle. Ha ha.
Kom upp på stan, skulle köpa presenter till två barn (den ena fyllde i feb. det andra fyller i veckan) hittade presenter. Så nu väntar jag på 2 års kalas. :)
Jag hittade ett par Flip Flops till mig, svarta blev det. :) Ska gå in de nu, så jag slipper få skavsår (ja, jag får det). Flip Flopsen är ju underbara & ha på sig, det känns knappt att man har de på sig. :)  

Hittade två klädesplagg till min Emelies dotter, Emelie blev glad för de, & hon fick två nagellack. Tyckte hon behövde få lite piff, ja Emelie inte dottern. :) Kom hem, åt, sen gick jag på en promenad med Emelie. :) 

Idag ska jag sätta på TV'n första gången sen i lördags! :) Jag ska försöka inte slå på "dumburken" så mkt nu under sommaren, finns ändå inte så bra & se. Ska ta ur kontakten med till den, tänkte jag. Ska se "Nittileaks" på kanal 5 i kväll. Sista avsnittet, kan säga att jag har gillat programmet.
Har du sett "Nittileaks? vad tyckte du?

Åhh, vilken dag som helst kan jag bli Faster igen!! =) Bebisen är beräknad runt midsommar. :) Då kommer min Fjärde Guldklimp! =) Brorsan & hans sambo vet ej könet, så det visar sig. Jag tror det blir en pojke.

Nä, nu ska jag diska, sen njuta! :)

Tjipp tjipp.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela