Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Facebooks oanade biverkningar

Publicerad 2011-03-28 14:45:28 i Allmänt

Köpte tidningen Må Bra idag. Hittade en liten notis där i som handlade om Facebook.

Jag skriver av notisen:

"Fy Fejjan, va' deppigt!"

Facebook kan ha oanande biverkningar. En studie visar att deb kan orsaka depression, avundsjuka och mindervärdeskänslor. Andledningen är att vi jämför oss med andras liv - och just på Facebook tycks alla vara extra framgångsrika och lyckade. Sanningen är att förstås att många bara lyfter fram det positiva i sitt liv där, men många tar det för sanning och ser därför sitt eget liv som mindre lyckat.

Källa: CBS News.

 Hur reagerar du på dina Facebooks vänners statusar?
 
 Skriver du både Positiva & Negativa statusar på din logg? 

 Blir du deppig av dina Facebooks vänners positiva statusar?
 

Kommentarer

Postat av: Carin

Publicerad 2011-03-29 08:06:44

EN av mina vänner vann 16000 på trav, blev oerhört glad för hennes skull. Jag tror det har o göra med vad man är för sorts person om man faller för andras lycka och ser det som sin egen 'olycka'. Man förstår ju att allt inte ä guld och gröna skogar, även fast vissa inte skriver om det. Men det debbateras friskt om facebook, var länge emot sidan, tog bort den, la till den osv... Har rensat ut massa 'vänner' som jag inte har någon kontakt med för att få sidan enligt mitt tycke, lite mera för de som jag har ett utbyte med osv. Vissa adddar allt som rör sig, valfritt iofs. Så länge man själv står med fötterna på jorden så kan vännerna skriva vad tusan de vill och de kommer aldrig beröra mig negativt.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela