Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Måndag 21 mars

Publicerad 2011-03-21 11:57:28 i Allmänt

Vårdagjämning idag! Hm... ja våren är på g, men det tror man inte. Inte efter det senaste snöfallet som mättes med 15 dm typ. Någonstans där under finns Vårblommorna, det vet jag, har sett de.

Idag känns det bra för mig. Allt som jag har omkring mig. Har pratat med Syon idag om hur jag lösa min framtid efter 24.e april (då väntas jag vara klar med mina studier) men jag kan säga att jag blir ej klar. Ja kanske med Samhällen. Hon förstår att jag är trött på att plugga. Skriver senare hur jag löser min framtid, för jag & syon ska ses om några veckor igen.

Läraren i Samhällen tycker att det flyter på bra för mig, & jag håller mig till planeringen. Känns underbart. :) Nu fick jag en ny uppgift idag, det är Den politiska makten och hur den styr Sverige. Hittade en bok på skolan som heter Hur sverige styrs... :) Bra med gratis böcker! :) Fast boken var gammal, men det går nog & använda den. :) Så nu ska jag kämpa med denna uppgift i 2 veckor.

Åh jag mår så bra nu med! Underbara vänner har jag, våren är på g (då mår jag extra bra), ser att studierna löser sig & de går bra, har endel saker & se fram i mot med. Det är bra det. :)

Ni som brukar komma i håg att jag brukar skriva om den årliga Tjejfesten som jag brukar gå på runt april månad. Inte för nån har skrivit någongång att ni är intresserade att gå, men jag måste hålla traditionen i liv. Jag fick veta förra veckan när Tjejfesten ska bli av, 7:e maj. Jag vet inte om jag får någon inbjudan nu för jag kan inte gå på den. Min fars sambo tyckte att jag skulle boka in det datumet i min almenacka, ja det har jag redan gjort. Men jag fick ju säga att det inte var för Tjejfesten. Hon förstod mig att jag ville hellre på Yusuf Islam/Cat Stevens i stället för Tjejfesten. Men som skrivet 7:e maj är festen för er om undrar.

Nä nu ska jag försöka hitta på fakta till min nya uppgift.
Ha en bra måndag alla. :) ♥

Var rädd om dig, va rädd om varandra.

Kommentarer

Postat av: Lilly

Publicerad 2011-03-21 13:01:07

Hej vännen,

Är du helt säker på att det kom 15 dm sist??.....Det är sisådär lika mycket som vi är långa och går du omkring med snödjupet runt nosen så ja, då kom det säkert 15 dm.. ;)



Kramen

Postat av: Carin

Publicerad 2011-03-21 14:59:59

Vad skall du bli när du blir stor då? ;P

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela