Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Min fredag (hittills, varning på ohängdsamt inlägg)

Publicerad 2011-03-04 16:47:13 i Allmänt

Jag snoozade bra länge innan jag tog steget ur sängen. :( Jag vill inte va en som ligger länge, bara för det är skönt. Bättre att gå upp då man har tänkt & göra nå vettigt av dagen. Även om jag har skollov så måste jag göra saker, & nu är klockan 16.20 & jag är expert på att vänta ut saker & ting. Nu har jag ringt & bokat en Soltid senare för jag ska anpassa mig till att göra nå vettigt (typ städa & plugga). Tror du att jag har gjort det?! Var är min plugggnista??? Jag måste ha tappat den igen.... 

Tankar runt mina studier är: Pluggar jag bara för att plugga el. pluggar jag för jag vill göra nå't? Jag menar, är jag rädd för att leva på a-kassa & vikarielön igen (gjorde så i 7 år). Jag måste pendla med buss el. tåg till en annan kommun för att kunna jobba. & det har jag gjort under sommarna ändå nu i 3 år. Pga jag blev LAS:ad i denna kommun. Jag fick ingen anställning pga pengarbrist... tror jag. Men de gjorde en väldigt ful grej mot mig. Men det vill jag inte nämna här.
Så ska jag sluta plugga 50 % efter mitten av april & leva på vikarielön? Skulle va skönt & slippa plugg, är liiiiiiiiiite (å inte så lite heller) trött på det. Värt & tänka på. Måste nog boka in en tid hos Studievägledaren för ett snack, hon är bäst!! :0)

Jag har lagt fram Kycklingfileér så de kan tina, ska försöka mig på Baconlindade Kycklingfileér, jag har bott hemmifrån i 11 år, det är först nu i 32 års ålder som jag vågar mig på nya recept, för jag är så osäker på mig själv. Jag ska väll avslöja att jag har nyss lärt mig & göra egen brunsås. Innan blev det Knorr & Blå Band... Nä slut på de paketen i mitt skafferi. Ja Bea sås kommer jag inte våga mig på & göra själv förrän jag är typ 50 år kanske. Ha ha.
Nä till kycklingfileérna ska jag ha egengjord Klyftpotatis blandar ner morötter med bland potatisen. :) Till det ska jag göra en Tzakikisås (osäker på stavningen), ja grönsaker ska serveras med. Det blir min Fredagsmiddag. :)

Vilken blir din Fredagsmiddag?!
Min helg då? Vad har jag inplanerat? Hm, ja plugg & tvättstuga... Inte så otippat va'... Får se om jag får träffa en vän med, vi träffades igår & sa att vi skulle kanske sammanstråla & inte göra ingenting tillsammans. Andra Chansen på "Mellon" med, kom inte Pernilla Andersson dit? I så fall hejjar jag på henne! :)

Nä, nu ska jag dammsuga & torka golv så jag har gjort nå't vettigt idag. Igår postade jag sommarjobbansökningar!! Håll tummarna för mig! Det var inom Vård - och Omsorg. :) Jag hoppas på att jag får jobba på samma ställe som i somras, vore guld! :)

Med andra ord vill jag bara önska dig en TREVLIG HELG! :0) ♥ ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela