Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

2011 05 14

Publicerad 2011-05-14 23:07:37 i Allmänt

Idag slöade jag på f.m & halva e.m.

Har nog kommit på nu att jag tål nog inte vanlig mjölk & dens vanliga kompisar. Har nog en Laktos känslig mage... Idag köpte jag laktosfri mjölk & fil ja ingen såndär som bovar använder när de ska ta sig ut från bovarnästet, utan såndär som man kan äta. Ja Filmjölk heter det.

Fick magkatarr idag igen, men den gav med sig efter någon timme (har tabletter hemma). Får helt enkelt acceptera att min mage är ingen kaffemage. :( Jag som älskar kaffe... *dumma mage*

Köpte Martina Haags senaste bok för nån månad sen, Hundpalatset. Har alla andra böcker av henne. Hon skriver så bra & roligt. Älskar hennes böcker! :) Satte & läste den idag med. Skrattade mycket. :)

Jag var även till gudsonens familj idag, alla var hemma utom pappan. Jag skulle ändå till OK/Q8 så mamman, barnen & en kompis till barnen följde med till OK/Q8.
Jag har börjat samlat på Familjen Macahan. Man får köpa DVD:er nu med Aftonbladet, så man kan samla boxarna. :) Jippi, jag älskar Zeb Macahan & hans familj. Kommer i håg hur jag såg på det när jag var yngre, när det var som mest spännande så kom Zeb upp bakom hörnet & räddade! :) Så idag köpte jag en av alla DVD:er.

Provade en ny glass med, en isglass som var röd & gul, heter Filur. :) Den smakar apelsin & hallon. Den får betyget 7 av 10 GB Gubbar. :) Har även provat Magnum Ghana. En glass med hasselnötter & virvlande chokladsås. Den får 10 av 10 GB gubbar. :)

Har du testat någon av årets nya GB glassar? Vad tyckte du? Eller har du kanske provat någon annan ny glass? Vad fick de för betyg?

Kom hem & fixade mat (Bakad potatis med Skagenröra (ICAs egna) + sallad. :) Innan jag åt så gjorde jag årets första Rabarber smulpaj!! :) Blev god som bara den! :) Hade Vaniljsås till. Det var inte bara jag som fick äta smulpajen, grannen tilllika vännen med, Catta. Jag fick godkänt på smulpajen. :)

Jahap så är årets final på TV, Euro schlagerfestivalen. Har inte ens kastat ett öga på den. Erik Saade är inte en av mina favoriter, så jag klarar mig. Så fort jag loggar på facebook så ser jag ändå hur det går där för halva vänskapskretsen kollar på den.

Nä nu ska jag ta & avsluta innan jag kommer på nåt mer. Du orkar inte läsa en memorar förstår jag.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela