Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Filmtips!

Publicerad 2011-05-03 17:50:53 i Tips

Nu har jag sett filmen om Cornelis Vreeswijk. & jag kan varmt rekomendera den för dig. Om du inte har sett den!

Filmen handlar om Cornelis liv från början, hur han träffade sin första fru, & hur han blev pappa till Jack. Filmen är naken, ärlig & kärleksfull skildring av ett unikt konstnärskap där vi får följa & uppleva stora delar av hans breda musikkalster.
Filmen skildrar även människan Cornelis, mannen bakom scenen som sitt hela liv sökte efter kärlek & bekräftelse.
Jag blev rörd av den, sen tyckte han betedde sig illa mot sin fru & son. Hans sånger fick mig & le & bli varm i hjärtat, för de är bra. Den är 1 timme & 27 minuter lång, men det kan man nästan inte tro, för filmen är så bra så man kan tro att den är lite kortare.

Jag lånade den på biblioteket, vilket är gratis. Gör du det med om du har ett bibliotek i närheten som har filmer. Här i byn får man låna en film i 3 dagar.

Kommentarer

Postat av: Annelie

Publicerad 2011-05-03 19:14:24

Den vill jag oxå se!! Kanske ska ta en tur till bibblan och kolla om de har den där! Billigare att hyra där!



Tack så jätte mycket hjärtat!! Du är så himla snäll!! Jag hoppas så innerligt att det ska passa mig!! Lite nervös är jag då största strl var L!! Men HOPPAS och håller tummarna för att det ska funka!!



Pözz & Kramz

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela