Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Inlägget som tillhör måndagen

Publicerad 2011-05-17 00:39:45 i Vänner

Igår måndag tog jag det lugnt, småstädade & pysslade.

På e.m fick jag en fin & en glädjespridande fika gäst! Hon var skitlycklig, jag såg på henne att hon mår bra! :) Jag blev glad att se & träffa henne med. Det gör så gott inom mig när jag ser vänner må bra. :)

Vi pratade så mycket så jag tror att vi förstod inte vad vi gjorde under tiden. Vi har inte setts sen Valborg.
Hon är en person som står mig nära. Vilket jag är väldigt glad för. :)
Jag behöver inte ens nämna hennes namn här nu, för hon känner igen sig. ;)

Ringde till farmor, i telefon sa hon att hon var sne... Hon hade vart & grillat korv på sitt serviceboende med många andra. Å då hade hon druckigt en halv starköl, som var 5,0:a. Så hon kände sig sne, när hon gick. :) Ball farmor jag har. :)
Åkte dit, mötte upp syrran med. Där satt vi & pratade med farmor i någon timme.
Fick veta en hel del av henne så jag blev väldigt förvånad. & arg!
Nog om det, blir bara så kokande inom mig ju mer jag tänker på det.

Syrran slutar 9:an nu i juni. & jag har tänkt att jag ska ta med farmor till kyrkan den dagen så hon får se avslutningen. :) Det ville hon! Hon blev glad för att jag frågade, sne hon flyttade till servicehemmet så får hon missa mycket, innan hon flyttade så bodde farmor mitt på byn, då hade hon lätt att kunna röra sig var hon ville. Nu orkar hon inte så mycket.


   Min farmor & min syster (sommaren 2009).


Jag ska skriva ett inlägg senare idag, tisdag. Ett inlägg som jag öppnar mig mer om mig själv. Måste bara tänka på hur jag ska skriva. Det kan bli ett långt inlägg, så nu fick du en förvarning!

Nä, nu ska jag ta & lägga mig & läsa Martina Haags bok Hundpalatset! =) Tokrolig bok!

Kommentarer

Postat av: Chaffismorsa

Publicerad 2011-05-17 08:04:46

:) <3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela