Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Nya balkongblommor & städning

Publicerad 2011-05-31 00:38:20 i Allmänt

Igår söndag fick jag låna min äldsta brorsdotter. Hon cyklade ner till byn med 2 av sin storasysters kompisar. Det gick bra. Vi gjorde lite av varje när hon kom. Sen åkte vi till en fotbollsplan, för vi skulle kolla på när gudsonens syster tränade. Men då drog gudsonen & brorsdottern i väg. Så jag satt där själv med gudsonens mamma & deras hund. Sen gick vi hemmåt. Var till en blomaffär. Där köpte jag nya balkongblommor, det blev 5 Petunior & 2 murgrönor. Sen följde vi med till gudsonens familj. Efter ett tag cyklade jag brorsdottern, jag skulle följa med henne en bit på vägen hem. Så skulle hon cykla hem sen, följde med en bra bit så hon slapp cykla så långt själv. På den vägen är det inte så mycket trafik som tur, & det tog säkert bara en 10 - 15 min. för henne & komma hem. Tyckte det var bra att hon fick cykla hem den biten själv, för då känner hon sig stor & att hon får ta eget ansvar själv. Jag sa till henne att cykla försiktigt & håll dig intill kanten. Jag stod kvar & tittade tills hon kom runt en sväng.
Fasters första guldklimp börjar bli så stor nu... jag jobbade ju nyss med henne då va hon 2 år... nu är hon lite mer 8 år... Det är tur att jag får en fjärde Guldklimp snart (om en månad). :)

Jag cyklade förbi gudsonens familj & hämtade blommorna, sen åkte jag hem & åt mat. Senare på kvällen planterade jag blommorna. Blev fint! Tycker att murgrönan blev bra för då hänger den ner lite från balkonglådan.

Köpte Amelia Sommar tidningen idag. Bland alla sidor fick man lite tips om sommarprylar. Bland alla tips fanns det en "blomlåda" som man kan grilla i. Den heter BBQ-Grill Bruce, den kan man fästa på balkongräcket om man har inte så mycket plats på balkongen el. om bordet inte räcker till. Man får fästa den på insidan pga säkerheten.
Den finns på www.coolstuff.se & kostar 595 kronor. :) Den tyckte jag va smart, synd att den inte fanns i Elgrill. För en Elgrill stör ju inte grannarna lika mycket som en vanlig grill. http://www.coolstuff.se/BBQ-Grill-Bruce är länken direkt till grillen.

 (bilden är lånad från coolstuff.se)

Hittade en till smart grej bland alla tips. Det var en Mobilladdare som man inte behöver el till. :)
Den har en solpanel. Du behöver bara solpanelen, ett batteri & en adapter. 10 st. adaptorer ingår. Den kostar 375 koronor. Den kommer också från coolstuff.se.
Nu var denna vara slutsåld, men nya inkommer i mitten av juni. http://www.coolstuff.se/Barbar_Solcellsladdare är länken direkt. :)

 (bilden är lånad från coolstuff.se)

Det fanns andra tips med.
De andra sidorna är: www.smartasaker.se, www.teknikmagasinet.se, www.roligaprylar.se & www.etrendstore.se.

Idag måndag har jag gjort nytta. Betalt räkningarna, diskat, vikt tvätt & städat. :) Ja det lät inte så mycket, men det syns lite. & jag vet att det låter värsta saken när man säger att man har gjort nytta. Endel tycker att städning, att diska & vikt tvätt är värsta grejen, men för mig är det ingenting, för det syns inte. Jo iofs det syns att man har städat, men det är ju en vardagssak.

Sen åkte jag & köpte en Fasadflagga (farmor ville ha en sån för mitt kusinbarn tar studenten om nån vecka & då ska han få den av farmor). Köpte ett kort med till studenten, för farmor tar sig inte till en affär själv. & det är lika bra att fixa de nu så får hon ro i kroppen. Hon hade blivit sjuk sa hon i telefon. Hon är förstoppad, så tjejerna som jobbar på hennes servicehem skulle hålla ett öga på farmor idag. Jag gav förslaget att hon & jag skulle gå till Konsum & köpa flaggan & kortet. Men det gick inte sa hon.
Var iaf hem dit sen & lämnade allt.

Sen tog jag en cykeltur, det va så skönt ute. :)

(Nu blev inlägget postat efter 00.00, men detta inlägg tillhör måndagen).










Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela