Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Hur kunde jag glömma? del 2.

Publicerad 2011-10-10 19:28:48 i Födelsedag

Jag måste va en dålig storasyster... eller vad säger du syrran?

Igår fyllde min kära syster 16 år. Hon firades i lörd. hos far & hans sambo, men jag kunde ej närvara. Så jag får fira henne en annan dag.

Min syster kom till världen när jag gick första året på gymnasiet, gissa vad konstigt det kändes... även om jag hade blivit storasyster till en bror 2 år innan.

Jag önskade att jag skulle få en syster när min fars f.d sambo var gravid, för hur skulle jag stå ut med fyra bröder?! Jag skojade att jag skulle ta livet av mig om det kom en till bror. Jag blev lycklig när jag fick veta att det blev en Ellen. :)

Jag har varit lite avundsjuk på andra som har en god syterkontakt med sina systrar. Jag kan säga att nu först har vi 2 har fått en bättre kontakt.

Hon är en person som är mest tyst, tänker nog på mycket, men säger inget nästan. Lite som storebrorsan. Syrran har visst trillat in i alkholens värld för ett tag sen, jag vet inte hur hon blir när hon är påverkad av alkohol. & det är nog bra att jag inte vet det...

Hon går första året på gymnasiet & läser på Handel programmet, hoppas hon trivs. :)

Hon tänker nog mest på K I L L A R, iaf som jag förstått när jag läser hennes blogg... ha ha. Men det gjorde jag med när jag var 16.

 

Här är min syster, fast det var nästan 2 år sen, här håller hon i sin äldsta brorsson.

Älskar dig syrran! <3 Grattis i efterskott!

Kommentarer

Postat av: Gaymasen

Publicerad 2011-10-11 17:02:28

Nej fy fabian för magsjuka :( hate it!

Postat av: ellen

Publicerad 2011-10-12 20:28:24

Åh tack! :')

Älskar dig!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela