Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

En fråga- Vad gjorde du den 11 september 2001?

Publicerad 2011-09-11 12:08:25 i Allmänt

Tänk att det har redan gått 10 år sen terrorattacken i USA, då när al-Qaida slog till.

Tiden har verkligen forsat fram. Jag minns fortfarande vad jag gjorde den dagen.

Jag kom hem från skolan, jag studerade på komvux (jag har pluggat tidigare på det med). Kom hem var trött, så jag gick & la mig & sov. Vaknade upp sen, gick till min ena lillebror. En kompis till honom var där med. Efter en stund ringde mor & sa att det var flygplan som hade flygit in i WTC tornen.

Om jag ska erkänna så fattade jag noll då, för jag visste inte ens vad WTC var. Iaf så slog brorsan på Tv'n, då fick vi tre se vad som hade hänt.
Jag gick hem sen till min ena lägenhetskompis (jag bodde i hop med 2 tjejer då). & en killkompis var där då med, jag sa bara "Har ni hört vad som har hänt i USA?".

Jag följde allt på Tv sen.

Dagen efter gick jag till skolan igen, vi i klassen pratade om händelsen.

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2011-09-12 19:29:13

Minns att vi bodde på Vallgatan och Elliot var drygt året gammal..satt i soffan och var supertrött och såg på tv:n. fattade inte vad som hänt först,vet att jag sa till Henrik lite slött att"jag tror det brinner nånstans i USA..."

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela