Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

28 - 29 April.

Publicerad 2012-04-29 23:48:50 i Resa/Semester

Ja igår var jag ju som skrivet tidigare till huvudstaden. :) När vi kom upp så gick jag & mor en omväg när vi skulle till Slussen. Men men det gjorde inget.
Likaså när vi skulle till bussen med på kvällen, men men. Min svägerska sa idag att jag & mor såg ut som Ola-Conny & Morgan (Ullareds pojkarna) när vi gick i från de... ha ha...

Vi mötte upp brorsan & hans familj vid Slussen, sen tog vi oss ut mot Gröna Lund med Djurgårdsfärjan. Det var första gången på 20 år som jag åkte Djurgårsfärja, jag var upp med klassen i årskurs 6 på Skansen. När vi klev av vid Gröna Lund, så var det massvis med folk. Det var tydligen öppningen av Gröna Lund... (har jag för mej).
Vi tog oss mot Skansen, massvis folk som stod i kö. Efter ett tag så kom vi in vi med. :)
Oj det var mycket förändrat sen jag var där, har knappt inga minnen sen jag var där sist. Vi kollade på olika djur & sen åt vi mat på en restaurang vid namn Solliden ... kommer ej i håg vad den hette. Den ligger iaf vid Sollidens scenen. Oj vad liten plats det är vid scenen... trodde det var större. Men men allt på Tv ser större ut än i verkligheten... *välkommen till världen Rocktjejen*... ha ha.

Sen tog vi oss in mot city, in på Gallerian för att leta efter Doppresent (brorsan & hans familj var på dop idag).
Sen gick vi mot T-centralen.

Bildbomb nu, låter bilderna tala för sej själv.















Så där, det var bilder från Stockholm. :) Jag var på Gymnastik - och Cherleadnings avslutning idag. Jag väljer att inte lägga upp bilder från det, eftersom det var massvis med barn och föräldrar. Jag vill visa respekt för de. Jga var där med mor, storebrorsan & guldklimp nummer två.

Innan gymnastik - och Cherleadnlings uppvisningen så vårstädade jag balkongen. :)




Nu i kväll ringde min svägerska mej & undrade vad jag gjorde. Jag visste att de var här eftersom de var på dop här i krokarna idag. Hon undrade om de kunde komma & byta blöja på guldklimp nummer fyra. Ja sa jag.
Just när de kom, så fick Brandmännen utryckning. Så då var de ju tvungna & stanna kvar ute så guldklimp nummer tre fick se Brandbilen. :) När de kom upp så var han lycklig! :) Han pratade om brandbilen, han ville gå ner & titta, men vi förklarade att den var inte hemma nu, den är ute & åker sa vi. Brorsan förklarade vad en brandman kan göra lite.
Han hade bråttom ut sen när de skulle åka... vilken lycko dag han hade idag! :) & jag med, som fick träffa guldklimp nummer tre & fyra & deras föräldrar igår, samt idag. Träffa Guldklimp nummet ett & två idag med & storebrorsan. Far & hans sambo med, men det var så snabbt så vi hann inte prata så mycket. Samt gudsonens föräldrar & syster. :)

Ja det var min helg det. Summan av detta: en riktig KALASHELG!! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela