Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Deluxe kluven!!

Publicerad 2012-04-24 21:48:41 i Jobbiga saker

Nu är jag väldigt kluven...

Som du vet så har jag fått erbjudande & jobba inom Särskolan & Fritidsklubben som timvikarie. Jag har fått sommarvikariat med. Så långt hänger du med va?

Idag ringde min handläggare från A.F (Arbetsförmedlingen) & sa att jag kan få en praktikplats här i byn i två månader som kan e.v ge mej fast jobb sen. För stället vill ha en på fast anställning, & jag försökte säga till handläggaren om min situation, men hon avbröt mej. & jag fick ingen chans & säga igen vad jag tänkte säga. :( Jag hann säga timvikariat.
Hon bad mej ringa till företaget & så. Vilket jag gjorde med, ska dit i morgon på intervju/möte. Men ingen vet nu om jag kan få den fasta tjänsten efter praktik tiden. Det får man ju liksom se sen. Han som jag pratade med ansåg att man ska ha en bra personkemi & det håller jag med till 100 %. Men A.F ansåg det inte. Praktikplatsen är inom Handel & service yrket.

Om nu jag tar praktikplatsen så har jag den i två månader, sen visar det sej om de vill ha mej, om jag får vara kvar där. Jag tänker också om inte jag får den så har jag tackat nej till timvikariatet samt sommarvikariatet. Då blir jag arbetslös 100 % & har sumpat min chans & mitt drömjobb som jag har haft i fem el. flera år.

Blev grymt besviken på min handläggare med, hon hade tydligen sagt till den jag pratade med i telefonen om att jag inte trivdes på min praktikplats jag hade i höstas, plus en till grej. HALLÅ, jag trodde att hon hade tystnadsplikt! & vad ger det för en positiv bild för honom????
Det ska jag ta upp med henne!!

Jag ringde upp min handledare på kursen, sa alltihop till honom. Han lugnade ner mej, gud vad bra han är! =)
Ska ringa honom i morgon efter intervjun/mötet. Vill helst bara åka in & ha möte med honom & bolla allt.
Han får kolla upp lite saker ang. detta så jag inte blir av med min ersättning.

Har lite ideér & vet vad jag ska säga till honom på intervjun/mötet. Jag anser att jag vill hellre ha sommarvikariatet + timvikariatet för det är något som jag absolut vill göra!!

Annars är det bra med mej.


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela