Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Det va det jag trodde...

Publicerad 2012-04-25 15:11:30 i Jobbiga saker

Sådär ja nu jag har fått mina domar idag. Ringde till tandläkaren igår om ett hål i en tand.

Detta ska jag följa för bästa råd:

1. Använda munskölj.
2. Använda tandtråd. (vilket jag gör redan).

Under den tiden ska jag: laga två hål... mysigt va'. Jag ser pengarna flyga i väg som ett JET - plan.

Den andra domen var det som hände igår, åkte på mötet/intervjun.
Jag behövde inte säga så mycket för han såg själv & märkte att jag ville hellre jobba inom vården. & då vill han inte ha mej. Inte ens på praktik, för han vill ha en som satsar helhjärtat på yrket.

That's it! Så han ska ringa till min handläggare på A.F & säga nej.
& handledaren på kursen kunde nu andas ut helt! Likaså jag! Men jag ska mejla min handläggare & skriva att jag vill ha ett möte. För jag tycker INTE att hon skulle kläcka ur en grej som jag sa i förtroende. Självklart funderade han som jag pratade med om den situationen. Jag sa sanningen till honom (ja inte ordagrant för det har han inget med & göra).

Tur att det hände en positiv grej idag. =)
En gång om året åker frivilliga kommunalanställda på en Stockholmsresa, resan görs av Fritidsklubben (en frivillig klubb) heter den. & nu skulle mor åka med på resan, sen skulle hon ta sej till brorsan & hans famlij. :)

Idag frågade hon mej om jag ville följa med, för alla resenärer fick ta med sej en anhörig om man ville.
Så jag hänger med! & det känns så skönt! För i helgen har vi marknad här & hela "gågatan" fylls upp med marknadsstånd & torget fylls upp med tivoli. Så det ska bli skönt & komma härifrån. =)
Får hoppas på fint väder så vi kan göra något skoj med brorsan & hans familj.

Jag är låg av mej idag med, idag är det sex måander sen klasskompisen lämnade jorden & blev en ängel. Ska gå & tända ett ljus för henne.

Vila i frid kära du! <3 

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2012-04-25 22:18:16

Fina Linda.

GO storstan och glöm Kungsan för en stund.

Lita på magkänslan och ställ in din gps dit du vill komma! Jag tror på dig!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela