Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Hallå.

Publicerad 2012-04-15 15:22:00 i Allmänt

Hur har jag det då?
Jovars det är bra här, idag har jag en riktig slappar dag. Har fått "lidit" av en envis huvudvärk fredag & lördag. Ville ej försvinna. Trots vila & värktabletter. :(

Åkte med storebrorsan & yngsta brorsdottern hem till de i fredags kväll. Sov kvar där, fick sova i äldsta brorsdotterns rum, vilket var mitt rum en gång i tiden. :)
Kändes lite konstigt & sova där igen, men bra.
Blev väckt av yngsta brorsdottern igår morse, vi satt i sängen & pratade & myste. Jag sa hon kunde va en Grisapa för hon jävlades med mej.
Sen sa jag "Undra hur en Grisapa ser ut". "Sådär", sa hon & pekade på mej...
Underbara barn...

Mor kom ut på e.m & hjälpte mej med barnen, för brorsan jobbade. Men brorsdöttrarna var mer med sina kompisar än hemma... så jag & mor passade på & plocka & städa. Städade bort skit & leksaker på gården.
När jag & barnen & deras kompis var med, så gick vi en promenad runt byn där ute i min barndomsby. Vi såg två Afrikanska getter & små kycklingar. Äldsta brorsdottern skulle klappa en kyckling, men den ville inte det, så den bet henne i finget. Djuren var så fina!

Träffade min far (jo han var lik sej) men jag orkade inte bry mej så mycket om honom. Fick veta av mor vad han hade sagt när de två stod & pratade... jag blev bara så irriterad & trött. Hon höll på & säga en sak.

Idag är det riktigt växlande väder, sol, värme, mörka moln & regndugg... & jag som hade tänkt & vårstäda balkongen... fick ju Pensér i onsdags & de bör ju komma ner i jord snart. Men men jag dör väll inte av vädret. ;)

Igår var det sex månader sen bekanten lämnade oss, han som jag skrev om i okt. som tyvärr gick bort i en olycka samband med älgjakt. Gick till honom & tände ett ljus.

Nej, nu ska jag ta tag i mitt liv & vårstäda balkongen så jag får lite vårfint där. :)

Hoppas Din helg har varit fin. Åh, förlåt, helgen är ju inte över än.

Kram på det!



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela