Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Internet mobbning.

Publicerad 2012-04-16 18:50:21 i Jobbiga saker

Tänkte ta upp detta med Internet mobbning. Mobbning på internet helt enkelt, det är ett hett ämne som tyvärr går för långt. & det händer varje dag.
Jag undrar varför man ska ska mobba på internet, jag följer en blogg & den som har den får mycket elaka kommentarer av folk. & de som skriver är anonyma (tror de) för deras Ip-nummer kan ju kollas upp, men det verkar inte folket tro.
Jag ser inte poängen med att mobbas, skriva elaka kommentarer om personens liv. Klankar ner om allt möjligt.
Bara för att man skriver det på internet så tror de som mobbas att det inte syns... men ack så fel.
Att mobbas på internet är lika ful som att göra det i det riktiga livet!

När jag läser denna persons blogg & ser de dumma kommentarerna blir jag arg, frusterad, ledsen. Jga har skrivit ner vad jag tycker om det, men skriver med finare ord. Jag skriver ner med också fina ord till personen så den får stöd.

Skulle jag få en el. flera dumma kommentarer om något, för första skulle jag inte godkänna kommentaren, sen skriva ett inlägg till den/de som håller på & be de sluta. Slutar inte de, så skaffar jag ett lösenord.

Nä jag är emot mobbning!
Det är så lätt & ta reda på en persons adress & annat i dagens infornations sökning på internet.

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2012-04-16 21:56:00

Jag följer den bloggen och jag känner verkligen med henne, det är så otroligt fegt av dom människorna att ge sig på en oskyldig mamma och hennes son som inte alls förtjänar att människor nånstans i landet sitter och skriver så elaka saker om dom. Man blir så ledsen och vill inget hellre än att få krama om henne och tala om för henne vilken fin mamma hon är och vilka otroligt fina barn hon har. Jag tycker hennes barn är jätte fina och att hon verkligen kan va stolt över dom.

Det är fruktansvärt det hon får va med om helt utan någon som helst anledning

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela