Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Underbart!!!!

Publicerad 2012-04-17 18:44:16 i Arbete

Vilken lyckodag jag har haft idag!
Jag kom till det förbestämmande mötet c:a 15 minuter tidigare (igentligen 20 min. men jag gick & besökte min väns lillasyster på kyrkogården, hon gick hastigt bort i en bilolycka 2004). Stod där en stund & tänkte & ägnade en tanke till systern.

Sen gick jag mot där jag skulle. Jag säger bara: vilken tur att det finns mobiler med radiofunktion, lyssnade på P3 Morgonpasset. Efter en liten stund kom den ena chefen jag skulle träffa. När hon såg mej så kom hon i håg mej sa hon. :) Praktikserade på hennes jobb, Fritidsklubben för några år sedan.

Mötet gick bra, det var ju en slags intervju, men jag var ej så nervös. Sa lite om mej själv & så.
Skrev under sekretess papper. Ska nu skriva under för belastningsregristret, ska faxa det på torsdag tänkte jag. Annars är vänte tiden c:a två veckor.
Jag kan nog inte börja timvikariera förrän om några veckor pga Polispappret + att chefen ska ringa mina referenser. & sen var de inne i en "sjukdomsfall" bland personalen. Jag ska få gå bredvid lärare på Särskolan för det är mycket & lära sej.

Kom från mötet med lycka inom mej, men vågar inte jubla fullt ut än. Stannade efter vägen & köpte en Kaffe Latte som egopresent. :) Sen blev det kursen.
Sen beslöt jag & en nybliven vän oss för att luncha ute på en restarang för jag skulle köpa ändå lunch. Vi åt Bakad potatis med Skagenröra. MUMS!! :) Lunchen blev en till egopresent. ;)
Passade på & köpa presenter till min bror på ICA Maxi. Han fyller 19 år i morgon. :)

Var på kursen en stund efter lunch, sen gick jag & samma vän + en till på Öppet hus på komvux, för de andra skulle kolla om hur Omvårdnadsprogrammet var. Så jag träffade två av mina gamla lärare jag hade när jag pluggade där! =) Men oj vad prpgrammet hade förändrats, nya namn på ämnena & nya böcker. :) Nya lärare med. Ja det var iofs snart tre år sen jag slutade... ha ha.

Så jag tror inte jag behöver skriva hur det känns just nu!

Eller...

Det känns KALASBRA!!!!!!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela