Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Lördag!

Publicerad 2012-01-14 12:41:23 i Allmänt

Igår var det en riktig Fredagen den 13:e... el. dagen började bra. :)

Jag tog mig en promenad, under promenaden kom det Snöoväder. Storm + snö = ingen bra kombination... jag hade lite mer än 30 min. innan jag skulle hämta äldsta guldklimpen. Jag gick in på en affär, köpte Tulpaner.

Var riktigt skönt & vandra omkring där inne & veta att snön yrde. Kom ut igen i ovädret, kom till äldsta guldklimpens skola, visste inte exakt vart hon har sitt klassrum, men jag hittade på det efter en kort stund. Men innan det var jag ju tvungen & halka omkull... en lömsk isfläck under snön liksom. Gjorde ej illa mig.

Äldsta guldklimpen & jag gick upp på byn, gick till Konditoriet, skulle köpa veckans limpa, Frölimpa. Äldsta guldklimpen fick en chokladboll med, men kortbetalningen ville inte vara med, efter fyra försök gav jag upp & gick hem. Kom hem bakade Scones, under bakningstiden just när Sconesen kom in i ugnen så gick strömmen...

Vi åt mellanmål, sen gick vi tillbadhuset. Äldsta guldklimpen skrev på f.b att hon sakna mig i början av veckan. Så jag tänkte att hon skulle få ensamtid med mig. :) Vi badade i en timme, sen fikade vi. :) Sen badade hon igen. :)
Kom hem, gjorde en Purjolöks - Fetaost paj. :) Sen hade jag fredagsmys med grannen/vännen.

Ja dagen kanske inte var så hemsk trots "telesättet". Under promenaden så lyssnade jag på "Jasons spellista" på P3, & han ville införa en lyckodag, så han bestämde att lördagar är ju folks bästa dagar, & nummer sju är lyckotalet, så han bestämde att vi skulle införa att alla lördagar med datum 7 skulle vara tvärtomtesen till Fredagen den 13:e. Då insåg Jason att Lördagen den 7:e kommer alltid innan Fredagen den 13:e, så tyvärr mina läsare, det blir mer fredagar med olyckstalet, men då har vi lyckodagen & se fram i mot före. :)

Nä nu ska jag dansa runt med diskborsten & dammsugaren, sen blir det en promenad med en vän. :)

Ha en fin lördag!



Kommentarer

Postat av: Mia...Mamma till Lexie

Publicerad 2012-01-14 18:23:25

Hihi.. skrattar å tänker på mig själv när jag brukar ramla. hahah.. Hoppas du inte gjorde dig illa i alla fall!



Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela