Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Nä nu...

Publicerad 2012-01-07 21:58:15 i Arbete

Nu får jag f*n ta & hitta ett jobb, ett jobb som jag kan verkligen få. Ett jobb som jag kan trivas med, men det är klart det vet man ju inte. Hm, nä men ett jobb iaf!!
Vad ska jag annars berätta på Klassåterträffen i aug.?

"Vad gör du nu för tiden?" kommer att ställas mer än 10 gånger den kvällen... & ska jag svara "Nä, jag är arbetslös 100 %, jag är singel & bor i här i byn..." får ju skämmas ju...
Skäms när man vet att några har flyttat till Australien, bor i en annan stad & har jobb & familj. Eller som har gift sig med en kändis eller som jobbar på Expressens resebilaga... jag lär inte bli den dära personen som alla vill prata med. Men frasen som kommer är säkert "Men vad är det som har hänt här i alla år?" "Vill du bo kvar här då?" "Vill du inte flytta då?"

Om nu det blir en Klassåterträff.

Nä dax & hitta jobb!

Snälla, mina vänner som bor här i byn, om ni ser ett jobb som söker efter Barnskötare, Undersköterska (ej inom Landstinget) el. Personlig assistent. Hör av dig då till mig! Spelar ingen roll var jobbet är, jag är villig & flytta. Ja jag kan tänka mig andra jobb med, nästan vad som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela