Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Vågar jag???

Publicerad 2012-03-13 20:17:49 i Arbete

Ibland är det extra roligt & öppna sin mail. =)

Idag hände det en rolig grej! =)
Men jag vågar inte hoppas helt än, det kan jag göra e.v i sutet av veckan. :)

Ska dra varför.
Jo jag sökte efter en chefs nummer & mail på grannkommunens hemsida men hittade ej. Så jag tog & mailade Barn och Utbildningsnämnden. & då fick jag svar av en som gav mig nummret till chefen.

Men sen igår kväll fick jag ett mail från en annan chef som hade hört om att jag sökte efter den andra chefen. Jag blev glad att denna chef kunde ge mig mer info. så jag mailade & tackade. För hon hade mailar mig efter 21.00.
Sen idag på e.m skulle jag öppna mailkontot, fick se att den chefen hade mailat mig igen. Hon frågade om jag ville bara vara vikarie på ett fritids för ungdomar med funktionshinder el. om jag kunde tänka mig & vara vikarie inom Särskolan med.

Gissa om jag blev glad!!! Det är ju min dröm, jag vill ju jobba inom Särskolan som personlig assistent. Ja eller som Elevassistent.
Så min handledare fick läsa mailet & vi kom överrens att jag skulle fila lite på mitt Ansökningsbrev. & sen maila henne det & CV. & nu har jag gjort det. & jag har även mailat chefen med, & skrev att jag är jätteintresserad av att vara vikarie! Så nu väntar jag på att min handledare ska återkomma med sina åsikter om CV & Ansökningsbrevet. Så ska jag skicka CV & Ansökningsbrevet till chefen sen.

Pratade med min ena svägerska nu i kväll. Jag sa att jag har tänkt & utbilda mig som Elevassistent, men hon sa att hon tror inte att jag behöver det för jag är Barnskötare & Undersköterska & jag har en massa erfarenheter inom LSS-verksamheten. & som Personlig assistent.

Om jag ska sammanfatta allt detta med ett ord så blir det: LYCKA!!

Kommentarer

Postat av: johanna

Publicerad 2012-03-13 22:00:02

Åhh, vad kul :) Jag håller tummarna för att du snart har jobb :)

Kram

Postat av: Fru Jessica

Publicerad 2012-03-13 22:03:26

Spännande! Håller tummarna!

Postat av: Chaffismorsa

Publicerad 2012-03-14 06:54:52

HURRA vad DU är BRA!!! :) :) :) KRAM, KRAM!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela