Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Broccolisoppa.

Publicerad 2012-05-08 23:45:24 i Recept

http://receptfavoriter.se/recept/broccolisoppa.html

Igår fixade jag en Broccolisoppa. Hittade den på internet, på Receptfavoriter. Om du går in på länken här ovan så får du du receptet. :) Det var enkelt & gott.

Skär den gula löken i mindre bitar. Fräs på den i några minuter i olivolja (jag hade     Rapsolja).

Dela på Broccolin (om du har färsk). Stammen skulle visst vara med, men det hoppade jag. Fräs broccolin med löken.

Häll på en liter vatten med grönsaksbuljong. Låt soppan koka upp i 5 minuter.

Om du vill ha en krämigare soppa, ha ner en deciliter Creme Fraiché (kokbar). Koka soppan tills den känns bra. Om du vill ha en tjockare så använd 2- 3 msk Maizena mjöl som är utblandat i lite vatten. Rör ner i omrörning. Jag hade lite vetemjöl utrört i lite vatten, det fungerade bra. Låt dne puttra/koka tills du tycker den är bra. Krydda med salt, vitpeppar, citronjuice el. vitvinsvinäger.

Jag tyckte den var god. :)

Lycka till.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela