Rocktjejensblogg

En blogg som handlar om mig och min vardag. En blogg som går som en Berg -och Dalbana.

Jo jag...

Publicerad 2012-05-26 00:14:15 i Allmänt

... lever.

Trots att sommarvärmen har slagit till riktigt ordentligt nu, men jag klagar inte. Det är dumt, för tänk, det är inte ens juni än. & hur ska det bli när det är juli t.ex? Nä, njut nu för 17:on gubbar! ;) det gör jag! :)

Idag åkte jag, gudsonens mamma & hans syter till ena grannstaden. Vi besökte Ö o B, Pops & Dollar store. :)
Jag skulle ta hand om gudsonen & hans syster nu ikväll, & jag ville grilla med de. & en engångsgrill är ibland så dåliga så man vill bara kasta bort de direkt. Nä, så nu tog jag & köpte mig en mini klotgrill. :)
Oj, vad den fungerade bra med! :) Vi hade en mysig stund, korv, kött, champinjoner & halloumi ost & majskolvar grillades. :) Barnen tyckte det var roligt. Det kom en katt, & snabbt började de leka med den, döpte om den med. Ha ha, den fick heta Kitty. För det var en tjej, & barnen trodde dessutom att den var gravid.


Källa: Bild från Ö o B.

Köpte exakt en sån här grill, rosa & allt. :) det fanns även blå, grön & orange. Men jag tyckte att rosa var finast.
Finns med i veckans reklamblad, 149:- kostar den. Om man tänker efter hur många engångsgrillar man använder på sommaren (om nu man använder sådana vid picknickar & annat), så tror jag att man tjänar bättre & köpa en sån här som jag köpte. :)

Köpte en matta till balkongen med, så nu ligger den på golvet. Det blev genast mycket mysigare & skönare. :) Den täcker ej hela golvytan, men det är bra det. :)

Fy farao vad det har flygit pollen idag (fredag)... & igår. Den har liksom kommit på bordet efter 5 minuters avtorkning. & nu i kväll kunde man se moln av pollen ute. Blä!
Som tur kom det en rejäl regn & åskskur nu i kväll, så nu åkte väll en hel del pollen ner med. Hoppas!!

I morgon (lörd.) ska jag in till ena grannstan på marknad & tivoli med gudsonen, hans syster & mamman.

Nä, nu ska jag ta & knya mig, är trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rocktjejen

Igentligen ville jag heta Linduz här, men det var upptaget, så då fick det bli Rocktjejen. Jag är en tjej, som är för det mesta glad. Jag är faster till fyra fina barn. Gudmor/Fadder till en fin pojke, "Moster" till en fin flicka. Har fyra syskon (två av de har en annan mamma), har en mamma, pappa & två bonusföräldrar. Jag gillar musik som är från Punk-Rock-Pop-Reagge. Tex. Ramones, Ebba Grön, Sator, Asta Kask, Crash Nomada (f.d Dorlene Love), Lars Winnerbäck, Pernilla Andersson, The Hellacopters, Bod Dylan, Bob Marley, Melissa Horn, Miss Li, Niel Young, Yusuf Islam (Cat Stevens), Creedence Clearwater Revival, Lisa Miskovsky, R.E.M, Idde Schultz, Nationalteatern mfl.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela